Citroen C3 1.2PureTech AT6 očami používateľa - recenzia

Autor: Patrik Habdak | 4.1.2018 o 10:57 | (upravené 4.1.2018 o 12:47) Karma článku: 1,78 | Prečítané:  650x

Po takmer dvoch mesiacoch a 2500 kilometroch s týmto autíčkom, ktoré sme kúpili hlavne pre moju polovičku na také to "domáce vozenie", sa s vami podelím o svoje dojmy a skúsenosti.

Automobil sme ako nový kupovali skrz distribútora priamo na objednávku. Dlho sme zvažovali akú konfiguráciu vyberieme, ale nakoniec sa podarilo a neľutujeme.

Motorizácia

Začnime motorom a prevodovkou, ktoré boli ako prvá voľba a jednoznačne daná. Vzhľadom na účel automobilu a používanie mojou drahou polovičkou, vyžadovaná bola automatická prevodovka. Výber sa preto zúžil len na jeden motor a to trojvalec o objeme 1199ccm a výkone 81kW (110 koní), Spolu so 6 stupňovou automatickou prevodovkou s hydromeničom tvoria príjemnú dvojicu.

Konštrukcia motora je klasická celohliníková s tromi valcami v rade, z technických "vychytávok" môžem spomenúť priame vstrekovanie paliva, turbo a jeho chladenie vodou, variabilné časovanie sania aj výfuku a to je, bohužiaľ, všetko.

 

 

Sklamaním je štart&stop systém, ktorý je až príliš akčný. Pri dlhých stániach na semaforoch alebo čakaní na niekoho je prijateľný, avšak príliš málo sleduje správanie vodiča a pri každej malej príležitosti sa snaží motor vypnúť. O to horšie, že na štart je využívaný klasický štartér umiestnený na zotrvačníku, ktorého reakcie sú pomalšie a opotrebovanie takéhoto štartéra je týmto spôsobom vysoké.

Z dôvodu spomenutej absencie reverzibilného alternátora, ktorý by slúžil na štart automobilu, je automobil vybavený klasickým alternátorom. Preto môžme zabudnúť na akúkoľvek zvýšenú rekuperáciu energie. Oproti motorom z dielne Renaultu, tento kúsok od PSA technologicky zaostáva a je to škoda.

Motor disponuje dostatočným výkonom a automobil s hmotnosťou 1200kg vďaka spomínaným 81kW a 205Nm krútiaceho momentu dostupného od 1500 otáčok robí z auta veľmi silného šprintéra. Oficiálne údaje hovoria o 9.8s na dosiahnutie 100km/h, avšak križovatkový rozbeh na 50km/h je veľmi rýchly. Riadiaca jednotka zabezpečuje chod motora tak, že vôbec necítite turbo dieru a máte pocit, že je v aute o valec viac. Motoru začne dochádzať dych vo vyšších rýchlostiach kedy už musí bojovať s odporom vzduchu. Každopádne motor hodnotím kladne, v meste je trošku nenásytný, na okreskách príjemný a na dlhšie cestovanie je vhodný aj na hltanie kilometrov na diaľnici pri rýchlosti 110km/h. To však neznamená, že nie je schopný cestovať rýchlejšie, 140tka mu nerobí problém, ale tu už začína byť nádrž o objeme 45 litrov nedostatočná.

Prevodovka je klasický automat s hydromeničom od spoločnosti Aisin, ktorá je najväčším konkurentom pre ZF. Vzhľadom na to, že mám skúsenosť s oboma značkami, subjektívne hodnotím ZF ako prevodovku, ktorá má odladenejší software, radí rozumnejšie a plynulejšie. Aisin trpí na tvrdšie radenie, často nezmyselné rozhodnutia (udržiavanie vysokých otáčok na rovine a naopak podraďovanie a dusenie motora v stúpaní, čo ihneď spozorovala aj manželka). Inak je radenie pomerne rýchle a pohotové. Pri dlhších cestách však často využívam radšej manuálne radenie, ktorým je možné dosiahnúť efektívnejšie cestovanie a najmä aj spotrebu (manuálne radenie dokázalo rovnaký úsek 500km zvládnuť za rovnakých podmienok o 2 litre/100km menej). Na mestské jazdy je manuálne radenie nevhodné.

Výbava

Náš "malý kaktus", ako ho voláme, je v najvyššej výbave SHINE s pár kompromismi. Cenníková cena tohto vozidla je na úrovni 14 390 Eur. V porovnaní s atmosférickou verziou 1.2 o výkone 60kW s manuálnou prevodovkou a cenovkou 11 990 Eur je za tento turbo motorček a automatickú prevodovku príplatok skoro 3000eur. Osobne som ale s voľbou spokojný, výbavu a spracovanie vozidla však hodnotím na úrovni automobilu za 11 990 Eur.

Výbava obsahuje všetko potrebné, od automatickej klimatizácie cez hmlovky, denné LED svietenie, tempomat, rádio s USB, AUX, snímanie značiek a varovanie pred opustením jazdného pruhu.

K štandardu sme dokupovali navigáciu, s ktorou je maximálna spokojnosť a je na veľmi vysokej úrovni a extra tónované zadné sklá, ktoré autu určite dodávajú lepší vzhľad a aj súkromie.

 

K automobilu sme nepriplácali za hliníkové/zliatinové disky, Citroen ponúka krásnu alternatívu a tou su k výbave 16 palcové oceľové disky s puklicami, ktoré vzhľadovo vyzerajú ako hliníkové disky. Tento prvok ma na aute zaujal najviac.

Interiér

Automobil sa nesie v duchu spojenia retro a moderných prvkov. Spomínané veci ako "kufrové" úchyty na dverách a iné sú už známe. Auto pôsobí zvnútra robustne, navodzuje dojem väčšieho auta. Matematiku však neoklameme a robustnejšie postavy budú mať vnútri problém.

Spojenie analógových budíkov, digitálneho zobrazovania rýchlosti a stredového displeja s navigáciou je skvelé. Ovládanie klimatizácie je skrz displej, ale je rýchle, intuitívne a bez problémové. Analógový rýchlomer a otáčkomer sa pohybujú ladne a navodzujú retro dojem podobný budíkom z čias minulách keď boli tieto prvky ovládané mechanicky lankami. Výborný je aj výber fontu písma a čísiel. Osobne ma mrzí fakt, že digitálne zobrazovanie rýchlosti sa nedá prepnúť na niečo iné a preto sa na analógový budík ani raz napozriete.

 

Interiér je bohužiaľ zväčša zložený z tvrdých plastov. Z tohto dôvodu som spomínal, že automobil hodnotím ako auto v cenovej hladine 12 000 Eur, kde je použitie lacnejších materiálov bežné. Na druhej strane nikde nič nevŕzga a interiér je na pohľad originálny a zároveň jednoduchý a umiernený. Nedostatky kompenzuje príjemný volant v koži a kvalitné drobnosti vrátane sedadiel.

Najviac sa šetrilo ale na detailoch, ktoré v aute chýbajú a to osvetlenie zadných sedadiel kvôli ktorému ja každý príchod domov vo večerných hodinách a lovenie vecí na zadných sedadlách utrpením, chýbajúce úchyty nad dverami, absencia osvetlenia priehradky pred spolujazdcom, len manuálne sklápanie spätných zrkadiel, chýbajúce automaticky stmavovacie stredové spätné zrkadlo.

Exteriér

O dizajne auta sa toho popísalo veľmi veľa, auto je originálne, nápadité, kompaktné a pri tom dostatočne priestorné. Airbump prvky poskytujú autu šmrnc (aj keď je to subjektívne pre každého) a aj ochranu. Zozačiatku som bol skeptický voči nízkemu umiestneniu airbump, avšak v praxi sa ukázalo, že 90% času sa dvere naozaj dotknú ničoho v tej výške.

Farebnú kombináciu sme vyberali neutrálnu, máme radi bielu a čiernu, farebné prvky sa nám nepáčia. Vo výsledku ale auto vyzerá veľmi príjemne.

Oceľové disky s krytmi kolies naozaj vyzerajú ako disky z ľahkých zliatin. Lacná a efektná voľba.

Jazdné vlastnosti

Auto svojou dĺžkou 3.99m je predurčené na prekonávanie uličiek, výmolov a vďaka pohodlnému podvozku je naozaj skvelé na mestské a prímestské jazdy. Na diaľnici ho bohužiaľ z dôvodu krátkeho rázvoru nemožno ani zďaleka nazvať dokonalým. Auto je stabilné a kľudné, avšak už menšie nerovnosti pri vysokej rýchlosti ho silne vyvedú z miery.

Celkovo je automobil agilný, svižný a pohodlný, nebojí sa však ani ostrejšej jazdy, netrpí veľkými náklonmi, sedačky dokážu vodiča aj spolujazdca podržať. Auto je kvalitne odhlučnené na svoju triedu, hlavne čo sa týka hluku od podvozku. Jediný neduh je zadná náprava, ktorá najmä pri prejazde spomalovačom vo vyššej rýchlosti nepríjemne buchne pri klesnutí späť na vozovku. Pripisujem to silnému odpruženiu pre zvýšenú stabilitu auta. Človek sa musí naučiť chodiť cez spomalovače naozaj pomaly.

Záver

O aute by sa dalo napísať veľmi veľa a nestačilo by to ani na celodenné čítanie. Vzhľadom na cenu trpí absenciou lepších materiálov, ale na druhej strane to kompenzuje kvalitným podvozkom, motorom, prevodovkou, svojim vzhľadom a príjemnosťou.

Citroen na automobil dáva štandardne 2 roky záruku s neobmedzeným počtom kilometrov. Samozrejmosťou je možnost dokúpenia predĺženej záruky. Ako je už v Citroene zvykom, od predajcov sa dajú vždy vytiahnúť nejaké bonusy a zľavy (letné a zimné pneu, doplnky, servis, finančná zľava).

Servisný interval výrobca stanovuje na 1 rok alebo 20 000km. Samozrejme odporúčam servis naštíviť minimálne na výmenu oleja v intervale aspoň 10 000km pre udržanie kondície auta.

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

DOMOV

Harabin má k prezidentskej petícii bližšie, ako priznáva

Čím viac hlasov, tým ľahšie rozhodovanie o kandidatúre, tvrdí konšpirátor a bývalý minister spravodlivosti. Zneužitia svojich údajov sa nebojí.


Už ste čítali?